Pozivi za rabo "grde" zelenjave

Katja 27. Julij 2015
Printer-friendly version

V svetu se krepijo pozivi k spreminjanju trgovinskih estetskih standardov, zaradi katerih prihaja do zavrženja povsem in v celoti užitne hrane zaradi njenega izgleda.

V organizaciji End Food Waste so pričeli z zbiranjem podpisov v sklopu kampanje @UglyFruitAndVeg. Peticijo so naslovili na dva trgovska giganta v ZDA, WalMart in Whole Foods. Od njiju zahtevajo, da na svoje police uvrstijo tudi zelenjavo in/ali sadje, ki ne dosegajo "strogih kozmetičnih standardov". Gre za nadaljevanje prizadevanj nevladnih in potrošniških organizacij za spremembo trgovinskih praks, zaradi katerih prihaja do zavrženja velikih količin sadja in zelenjave, ker ne zadostujejo estetskim oz. kozmetičnim tržnim standardom.

uglyfruitandveg

(foto: www.endfoodwaste.org)

Spomnimo se samo zelo uspešne kampanje francoskega trgovca Intermarche, ki je s celovito marketinško akcijo uspešno aktiviral socialna omrežja in tudi svoje kupce. Letos so se temu pridružili v kanadskem podjetju Loblaw Companies Ltd., kjer so pod blagovno znamko "Naravno nepopoln" (Naturally Imperfect) ponudili jabolka in krompir. Angleški Sainsbury pa je že leta 2012 s spremembo svojih standardov omogočil prodajo sadja in zelenjave, ki so po okusu povsem enakovredni, po obliki pa mnogo bolj zabavni v primerjavi s svojimi "standardiziranimi" sorodniki.

Podpis peticije je možen na spletni strani change.org.

Slika: 
Ugly food and veg